בני ברוך הישגים מרכזיים

המקובלים מספרים שבדור שלנו, הידע של חכמת הקבלה צריך להיות נגיש לכל אדם. זהו ממש צו השעה. כולנו רואים את האתגרים הגדולים והרבים שהחברה הישראלית מתמודדת איתם בכל התחומים, אשר הולכים ומאמירים. ובראש ובראשונה הקרע העמוק בינינו שהולך וגדל. גם מצב המדינה בזירה הבינלאומית מעורר דאגות רבות. המצב הביטחוני המעורער מול שכנינו בשטחים, והעדר האופק המדיני לתהליך של שלום, ביטחון ורוגע, האיומים הביטחוניים מצד מדינות עוינות, האנטישמיות הגואה שמרימה את ראשה המכוער שוב ושוב.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שכל הבעיות שלנו קשורות לחוסר מימוש של היעוד שלנו, עם ישראל. עלינו להיות אור לגויים, ולהוות דוגמא לשאר אומות העולם לחברה מתוקנת המושתת על ערכים של אהבת הזולת וערבות הדדית. אחרי שנממש מודל זה בינינו, כל העמים יצטרפו אלינו. כל עוד נברח מיעודנו, הלחץ עלינו ילך ויגבר. זהו חוק טבע.

המקובל הגדול הרב יהודה לייב אשלג המכונה בעל הסולם, לא חסך כל מאמץ על מנת להפיץ את הידע הקדום של חכמת הקבלה לכל אדם שהיה מוכן לשמוע. הוא ידע שבזה תלוי קיומנו, ואין דבר חשוב יותר. לכן הוא פרסם ספרים, מאמרים, וגם הוציא עיתון, ונפגש עם אנשים בעלי עמדה והשפעה, ביניהם בן גוריון, זלמן שזר, משה שרת, חיים ארלוזורוב וחיים נחמן ביאליק. 

תלמידי ארגון קבלה לעם הם ממשיכי דרכו של בעל הסולם. משום כך הארגון שם לו למטרה להפיץ את הידע החיוני הזה לכל אדם בישראל ובעולם כולו. מדוע בכל העולם? מי שלומד קבלה יודע שהמשמעות הרוחנית של להיות יהודי הוא לא מי שנולד בדת היהודית, אלא כל אדם שהתעורר בו הרצון והצורך לגלות את מטרת בריאתו וקיומו. ויש אנשים רבים כאלה בכל רחבי העולם.

חברי הארגון משקיעים את מרצם בהפצת הידע של חכמת הקבלה בכל דרך אפשרית, בצורה נגישה ופשוטה לכל אדם.

בישראל, ארגון קבלה לעם מפעיל את אתר קבלה לעם שמלא בתוכן וידע הכולל בין השאר אוצר שאין לו מחיר: ספריית כתבי מקובלים. הכל פתוח לקריאה חופשית. 

ערוץ הקבלה בכבלים החל לפעול בשנת 2008 ומאפשר לכל בית בישראל להיחשף לתכנים מגוונים מעולם הקבלה, ולשיעורי הקבלה המשודרים מדי יום ביומו.

הארגון הקים גם מכללה אינטרנטית של קורסים שונים בקבלה, רובם ללא תשלום.

התלמידים הרבים של הארגון מתחזקים בהתנדבות ערוץ יוטיוב עם תכנים רבים ומרתקים, חשבון פייסבוק שמעלה מדי יום פוסטים של אקטואליה בראי חכמת הקבלה, ערוץ אינסטגרם וערוץ טיקטוק.

יש קורסים של קבלה למתחילים בעלות מינימלית של כיסוי הוצאות. גם קורסים בזום וגם קורסים פיזיים.

בנוסף לפעילות בארץ, תלמידי הארגון ברחבי העולם מפעילים גם הם אתרי אינטרנט, מכללה אינטרנטית, קורסים והרצאות.

אלפים נחשפו לתכנים ולידע של חכמת הקבלה, ידע אשר שינה את חייהם. 

בנוסף ללימוד חכמת הקבלה פיתח ארגון קבלה לעם לאורך השנים ענפי פעילות נוספים, ביניהם נמנית תנועת הערבות, אשר הוקמה בישראל בשנות התשעים על ידי התלמידים, במטרה לקדם את ערך הערבות ההדדית בעם ישראל, ברוח חכמת הקבלה וגדולי המקובלים. תנועת הערבות מקיימת פעילויות רבות של חיבור בין אנשים. ביניהן מעגלי שיח בין מגזרים שונים בחברה, קורסים וסדנאות לקהלים מגוונים, לארגונים ולכל דורש. אלפי האנשים שזכו להשתתף בפעילויות האלה פגשו אנשים שונים מהם, טעמו וחוו קירוב לבבות, שמחה, אופטימיות ותקווה, מתוך החיבור האנושי.

ענף נוסף של פעילות מתמקד בתחום החינוך. מתוך ההבנה שעתיד החברה בישראל תלוי בחינוך ילדינו לערכים שיחזקו כל פרט בחברה ואת החברה ככלל, ומתוך המודעות לבעיות הרבות במערכת החינוך הפורמלי בישראל, והרצון לתרום לחברה מתוך הידע העמוק של חכמת הקבלה, פיתחו חברים בארגון העוסקים בתחום החינוך את החינוך האינטגרלי. החינוך האינטגרלי מקנה לתלמידים ערכים חיוניים לתקופתנו, כמו אחריות הדדית וערבות הדדית, התורמים לביטחון ולהתפתחות מעצימה של ילדים ונוער. אנשי חינוך המתמחים בחינוך האינטגרלי מקיימים השתלמויות וקורסים למחנכים לצוותים בבתי ספר, ומסלולי השתלמות באוניברסיטאות. 

בזכות הפעילות העניפה של ארגון קבלה לעם לקידום החברה שלנו ברוח הקבלה, אלפים רבים זוכים להכיר את הידע העתיק הזה, ולהכניס משמעות, ביטחון ושמחה לחייהם.