עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" – אז והיום

עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" שמה לה למטרה ללמד ולהפיץ את חכמת הקבלה על פי מורשתו ושיטתו של הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם". החל משנת 1995 מתגלה חכמת הקבלה ברבים. בעידן של שפע חומרי, שלצידו דיכאון וחרדה המטפסים לראש רשימת המחלות מהן סובלת האנושות, כשהתא המשפחתי מתפורר, השימוש בסמים ובמשככי כאבים גואה, האיזון האקולוגי נשבר, והחימוש האטומי מסביב לעולם נעשה נפיץ מתמיד, זו בדיוק העת לפתוח את סודות חכמת הקבלה ולהנגישם לכל דורש. בדיוק לזמנים אלה כיוונו המקובלים לכל אורך הדורות.

עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" עשתה את צעדיה הראשונים בחדרון קטן בבני ברק, וכיום ברשות העמותה בניין מודרני ומתוחזק לתפארת שנפרס על שטח של 5,000 מ"ר בקרית מטלון שבפתח תקווה. כמות התלמידים הלומדים בקביעות בשיעורים היומיים עלתה מכמה מאות לעשרות אלפים, באופן פיזי בבניין העמותה וכן באופן וירטואלי דרך מערכת "הערבות". כמו כן, מאות אלפי תלמידים נוטלים חלק בלימוד ובהפצה בתדירות וברמת מחויבות נמוכה יותר. בתחילת שנות האלפיים הקבוצה המרכזית ללימוד חכמת הקבלה הייתה הקבוצה בפתח תקווה, והקבוצה המרכזית בעולם הייתה מוסקבה. במהלך השנים נפתחו עוד ועוד קבוצות בישראל וברחבי העולם, עד שכיום לומדות כ-500 קבוצות שונות ומגוונות בשיעוריו היומיים של הרב ד"ר מיכאל לייטמן.

מובן שגם סגנון הפצת חכמת הקבלה עבר שינוי משמעותי בהתאם לשינויי הזמן. בעבר מרבית ההפצה נעשתה בצורה פיזית על ידי פליירים, מקומונים, מכירה או חלוקת ספרים ועיתונים, ערוץ הטלוויזיה של "קבלה לעם" ושיטת "חבר מביא חבר". כיום ההפצה המרכזית מתבצעת בעיקר דרך ערוצי האינטרנט השונים והרשתות החברתיות, באמצעות פוסטים, סרטונים, שידורים חיים וגם דרך ערוץ הטלוויזיה ושיטת "חבר מביא חבר". 

הכנסים שאפיינו את העמותה בתחילת דרכה היו כנסים פיזיים עם כמה מאות משתתפים, וכעת הכנסים הפכו להמוניים עם אלפי משתתפים המגיעים מרחבי הארץ והעולם, וכן עשרות אלפים נוספים המשתתפים בדרך וירטואלית במערכת "הערבות". עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" מזמינה לשורותיה את כל מי שחפץ ללמוד את החכמה איך לאהוב ללא הבדל גזע, לאום, דת או מין.