שירים של קבלה לעם

הרב ד"ר מיכאל לייטמן לא תכנן להקים ארגון ולהפוך למורה רוחני של אלפים רבים של תלמידים מכל רחבי העולם. להיפך, תמיד ראה את עצמו כאדם מופנם שאוהב את השקט שלו, והיה מעדיף לעסוק בלימוד ובהגות בדלת אמותיו. אך הדברים התגלגלו אחרת. לאחר לכתו של המורה שלו, הרב ברוך שלום אשל"ג, התלמידים ראו בו את ממשיך דרכו, מכיוון שהיה עוזרו האישי ותלמידו הקרוב ביותר במשך שנים. בנוסף, החלו להגיע בהדרגה עוד תלמידים שהיו זקוקים למורה דרך. הרב לייטמן היסס, זה היה מנוגד לאופיו ולרצונו. אבל התלמידים המשיכו להגיע. ואז, הגורל הוביל לסדרת אירועים שבשיאם תאונת דרכים קשה שממנה הרב לייטמן וכמה מתלמידיו ניצלו בנס. הרב לייטמן הבין שאין הוא יכול להמשיך ולברוח מיעודו. הוא החל ללמד קומץ תלמידים מסורים. הקבוצה הלכה וגדלה בהתמדה.

תוך שנים ספורות הפך ארגון בני ברוך לארגון המונה אלפי תלמידים של חכמת הקבלה, מכל רחבי העולם. כארגון בין לאומי הוא מקיים מספר פעמים בשנה כנסים ואירועים לציבור התלמידים והמתעניינים. בד בבד עם התרחבות הארגון, החל להתפתח הווי של מפגשים חברתיים התומכים בלימוד ובעבודה הרוחנית, ומהווים חלק חשוב ממנה. סעודות, הרצאות, ישיבות חברים, כנסים וסעודות בחגי ישראל. המפגשים והאירועים של הארגון שזורים בהרבה מוזיקה, שירים, ריקודים והרבה שמחה.

במפגשים מושמעות נעימות קבליות שכתב בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, וגם הרבה מאוד שירים. השירים שמושמעים באירועי הארגון הם שירים מקוריים שנכתבו על ידי התלמידים. בין אלפי התלמידים יש לא מעט אומנים ומוזיקאים מוכשרים, שחיברו בהשראת לימוד חכמת הקבלה שירים רבים. חלק מהשירים נכתב לכבוד כינוסים ואירועים חגיגיים ושימשו כחלק מהתוכן האומנותי באירועים אלה. שירים רבים נכתבו מתוך תחושת התרגשות עמוקה וצורך להביע תחושות שעלו בתלמידים בהשראת שיעורי הקבלה. הנושאים של השירים ממחישים ומזכירים את תוכן השיעורים, ומחזקים את התלמידים בדרך הרוחנית.

השירים הרבים שכתבו התלמידים במהלך השנים מלווים את הארגון, ומהווים חלק בלתי נפרד מכל מפגש וארוע. כל שיעור נפתח בנעימה של בעל הסולם ומסתיים בשיר מקורי. 

אחת מהתלמידות הותיקות של הארגון סיפרה לי פעם איך היא נחשפה לראשונה לחכמת הקבלה. זה החל במקרה שקרה לפני שנים. היא נסעה במונית ושמעה מוזיקה שריגשה אותה עמוקות וחדרה לעמקי נשמתה. היא שאלה את הנהג למקור המוזיקה והסתבר שזו היתה נעימה שכתב בעל הסולם. 

המוזיקה מחברת בין אנשים, פותחת את הלבבות, נותנת ביטוי לרגשות, מעוררת שמחה והתרגשות. והשירים של תלמידי חכמת הקבלה הם שירים מיוחדים שנכתבו בהשראת כתבי המקובלים. 

רבים מהשירים האלה הועלו ליוטיוב ולסאונדקאוד, וכל אחד יכול להקשיב ולהנות מהם, להתרגש, ולהתרשם מחוויות של חיבור למקום גבוה יותר מהחיים הגשמיים שלנו.