הצלחה נפשית – איך להגיע לסיפוק עצמי?

לרבים מאיתנו ישנם לא מעט תחומי עניין שונים, אשר מצליחים להעניק לנו לא מעט סיפוק ומייצרים בתוכנו די אנרגיה להמשיך ולבצע מטלות יומיות שוחקות. אך לא פעם אנו נוטים להתבלבל, בין הפעולות הגורמת לנו לסיפוק ולבין זמן השגרה בו לא תמיד נוכל להגיע לסיפוק עצמי או לאיזון. ובתקופה כזו בה הסיפוקים של כולנו מגיעים בצורה מהירה, זולה ולעיתים מקוונות בלבול שכזה הופך להרבה יותר שגרתי ועלול לטשטש את תחושת הסיפוק לבין ניסיון לרצות את עצמנו או את הצורך להרגיש סיפוק תמידי. לכן אחת השאלות שכבר עלתה עוד בתקופות שונות בהיסטוריה האנושית היא כיצד להגיע לסיפוק עצמי?

שאלה של איזון

הרבה לפני שנוכל להגיע אל איזון נפשי, חשוב שנכיר מהמערכות הפיזיות המרכיבות את הגוף שלנו החל ממערכות הדם והלב ועד אל מערכת העיכול. מערכות אלו פועלות בצורה שיתופית וסדירה אחת עם השנייה אך בין כל הפעולות המתבצעות בין אחת אל השנייה, שואפות מערכות הגוף להגיע אל איזון תמידי בין אם בניסיון לגרש חיידקים ווירוסים ועד ניסיון תמידי לנקות את הריאות לאחר שאיפת עשן. לכן הכלי הראשון שיוכל לעזור לנו להגיע לסיפוק עצמי, להבדיל ממה שרבים מאיתנו נוטים לחשוב זה להגיע אל איזון פנימי. החל מכמות הזמן שלנו אל מול המסכים, בכמות הירקות או הסוכרים שאנו מכניסים לגופנו ועד אל זמני למידה או משחק הנחוצים כל כך לפעילות המוח.

הדרך והנוחות – לאחר הכרה קצרה עם מערכות הגוף וכיצד הן פועלות, כאשר אנו מבקשים להגיע לסיפוק עצמי עלינו להתייחס לכל אחת ממערכות חיינו כמערכת השואפת לאיזון תמידי. לכן חשוב שנייצר עבורנו סביבה נוחה, כזו שדרכה נוכל לטוות את האיזונים המתבקשים. החל מזמן השהות שלנו עם חברים ובני משפחה, עד אל זמן מוגדר ותחום לעבודה והחל מתכנון של פעילויות פנאי ותחביבים שלנו. בין אם אנו חובבי צילום או מסיבות טבע, הרצאות בנושאי שוק ההון ושיחות על מגדר. חשוב לתחום לכל פעילות שכזו זמן מוגדר, גם על מנת להעריך את ההשקעה בכל אחד מהם וגם על מנת לא להישאב ולשמור על איזון נפשי.