הרב מיכאל לייטמן – מפעל חיים

הרב מיכאל לייטמן (הרב בהמשך) נולד בשנת 1946 בבלארוס, גדל ולמד שם, היה מסורב עליה במשך כמה שנים, ועלה ארצה בגיל 30, עבד כאזרח עובד צה"ל בחה"א וטיפל במערכות מדויקות של מטוסים, היו לו מרפאות שיניים והיה במצב כלכלי מצויין, עד שפגש את הרב"ש בבני-ברק ומאז הפך להיות תלמידו ועוזרו האישי.

לרב"ש היו מספר תלמידים, הרב הביא לרב"ש כ-40 תלמידים חדשים, וכל שבוע הרב"ש כתב מאמר לתלמידים והרב שיכפל וחילק ביניהם, הרב כבר אז היה דוגל בשקיפות והפצה בכל מחיר.

הרב"ש כתב מילה במילה את נאומים של אביו, בעל הסולם (על שם פירוש הסולם לספר הזוהר), במחברת אישית בשם "שמעתי" (ממה ששמע מאביו וכתב לאחר הנאומים) והיה קורא בדרך הכלל לפני השינה, בשנת 1991 לפני פטירתו, מסר את המחברת לרב, אשר הרב שיכפל והפיץ בין התלמידים.

הרב"ש היה מקובל הראשון שלימד חכמת הקבלה לתלמידים לא-דתיים, והרב ממשיך דרכו בנאמנות.

הרב מיכאל לייטמן פותח את חכמת הקבלה

הרב בשנת 1983 כתב 3 ספרים ברוסית על חכמת הקבלה והפיץ לכל העולם.

השגה של מקןבל לפי הדור, הרב פתח את חכמת הקבלה לכולם כולל לנשים, בלי הבדל של דת, גזע, לאום, מגדר, גיל.

בשנת 1991, הגיעו לרב כ-15 תלמידים דרך הפצת הספרים, לאחר מכן בשנת 1995 הגיעו כ-20 תלמידים דוברי עברית וצברים.

בשלב זה הרב ותלמידיו התחילו להקים קבוצות גדולות בכל העולם הכוללות נשים, עם דגש על הפצת חכמת הקבלה לכל מי מוכן לשמוע, "ואהבת לרעך כמוך" כפשוטו למטרה לגלות הבורא בתוך החיבור.

בשנת 1995, הרב בסיוע תלמידיו היו בין הראשונים שהקימו אתר באינטרנט kab.co.il והפיצו תכנים של חכמת הקבלה.

בתחילת שנת 1998, הרב עם 3 מתלמידיו עברו תאונה קשה, אשר בעזרת שאר התלמידים הצליחו להתרפא.

בתחילת שנת 2000, הרב בליווי תלמידיו התחילו לנסוע למדינות גדולות בעולם כדי להפיץ את חכמת הקבלה ולארגן קבוצות, והקימו כנסים בחו"ל וגם בארץ (בגני-תערוכה), אשר השתתפו פיזית כ-6,000 איש ועוד אלפים באופן וירטואלי בכ-30 שפות.

בין השנים 2006 עד 2016 תלמידי הרב הפיצו עיצון קבלה בתפוצה של כ-10,000 עותקים, בשנת 2007 נסעו להודו, והפיצו את העיתון, ובדרך זו הגיעו מספר תלמידים.

בשנת 2008, הוקמו ערוצי קבלה לעם בטלויזיה בכבלים "יס" ו"הוט", ודרך זו הצטרפו תלמידים רבים. הערוצים כללו כ-30 תוכניות שונות וכללו שיעור בוקר ושידורים חוזרים.

שיעורי בוקר מתקיימים כל יום בין השעות 02:30-05:30 מזה כבר 45 שנה, 40,000 שיעורים בארכיון, אשר מתורגמים בזמן אמת בשפות רבות, ומשתתפים מעל 3,000 תלמידים מכל העולם דרך האינטרנט. בשנה האחרונה נוסף גם שיעור הצהריים למשך שעה אחת.

בשנת 2011 הוקם עמותת "ערבות" והתחילו בהפצת "חינוך האינטגרלי" הנגזר מחכמת הקבלה אשר מלמד על איחוד וחיבור מעל הכל, משנתו של הרב. השיטה נוסתה בבתי ספר וחברות בהצלחה בכל העולם. השיטה מבקשת לתת לילדים ערכי חכמת הקבלה, לכבד את השונה באשר הוא.

הרב שם דגש גדול מאוד על הנגשת חכמת הקבלה לכל העולם על בסיס כלל "ואהבת לרעך כמוך".

הרב כתב ספרים רבים אשר תורגמו לעשרות שפות.

תפיסת העולם של הרב בעיקר מבוססת על:

יישום בדרי הרב"ש ובעל הסולם, לימוד והפצה של חכמת הקבלה לכל מעוניין,

שיעורים מיוחדים לנשים, והשתתפותן בשיעורי הבוקר,

מתן הסברים וסיבות על כל התופעות, למשל, שינוי אקלים, אנטישמיות, עתיד של כדור הארץ; צריכים לקחת אחריות על עצמנו לשנות את המציאות,

יחס מיוחד למערכת חינוך, תהליך חינוכי שאנושות צריכה לעבור ליחס אחר זה לזה, על אף פי שהאגו הולך וגדל, והפתרון בא מתוך החיבור,

התאמת של שיטת חכמת הקבלה לכל אומות העולם,

חלוקה של התלמידים לעשיריות (כמו שעשה משה רבינו), קבוצות עבודה רוחנית, גברים ונשים לחוד,

עבודה פנימית, כטיפול שורש, לשיפור יחסי אהבה בין אנשים ולא פתרון חיצוני גשמי, בכל נושא, למשל, כלכלה, בריאות, זוגיות; הכל מבוסס על יחסים בין אנשים,

יחס חם לנשים אשר קרובות למצב המתוקן, וצריכים לראות יותר מנהיגות בעולם.

תכונות בולטות של הרב הן- סבלנות לתלמידים, דבקות במטרה, דוגמא אישית בלימוד והפצה.

הרב מיכאל לייטמן המקובל בדורנו.