האם מותר ללמוד מהרב לייטמן?

עצם השאלה תמוה בעיניי.

האם מותר ללמוד מהרב לייטמן??? לא רק שמותר, מומלץ בפה מלא ובחום רב!

זו המתנה הכי גדולה וטובה שאדם יכול להעניק לעצמו בחייו. להסתופף תחת כנפי גדול המקובלים שבדורנו, מי שמנגיש את הקבלה לדור הזה, ולינוק ממנו את האור הגדול שהוא מפיץ לכל עבר.

כדי להבין את גודל ועומק המתנה בלימוד מהרב לייטמן צריך להבין מי הוא המקובל הגדול הזה ומה גודל פועלו.

כבר כילד הרב לייטמן שאל את עצמו בשביל מה הוא חי. מה התכלית? הוא ניסה למצוא את התשובות בתופעות הטבע, בקריאה מרובה, בחקירה עצמית – אך לא מצא. כשבגר למד ביו קיברנטיקה, והתקבל ללימודים בפקולטה לרפואה בלנינגרד בתקווה שבלימודים ובעיסוק במדע ימצא תשובות ויבין את תכלית החיים מבחינה לוגית. אך גם מצא במדע הוא לא מצא תשובות ותסכולו הלך וגבר. כחלק ממסעו אחר משמעות החיים הוא החליט לעלות לישראל. לאחר שהיה מסורב עלייה זכה סוף סוך להגשים את רצונו ועלה לישראל. בתחילה חי חיים נוחות נורמטיביים, קיים אורח חיים של שפע חומרי. חיים אלה רק העמיקו את תסכולו והרגשתו שיש אמת גדולה מעבר לחיים האלה שעליו להשיג בכל מחיר. 

המסע של הרב לייטמן

במסעו לחיפוש משמעות חזר בתשובה אך גם בדת ה"נורמטיבית" לא קיבל תשובות לשאלות הרבות שבערו בו. בצר לו נסע נבלילה סוער אחד בחיפושו אחר מורה למשמעות החיים. הוא הגיע לבני ברק כשעצר ברמזור פתח את חלון הרכב וצעק לעבר איש בחליפה שחורה "תגיד לי איפה לומדים כאן קבלה?" אף על פי שבאותם ימים אנשים ברחו מהמילה קבלה, אותו אדם ענה לו בשלוות נפש: "סע שמאלה, עד שתגיע לפרדס, מולו תראה בית. שם לומדים קבלה" לימים הבין הרב לייטמן שזה היה המלאך המכוון שלו. 

כך הגיע הרב לייטמן אל ישיבת הרב ברוך שלום אשלג (רב"ש). או אז גילה שלימוד הקבלה שונה לחלוטין מכל לימוד שלמד עד אז. הרב לייטמן מספר שכבר ביום הלימוד הראשון שלו עם הלל הזקן, מורו הראשון לקבלה, היה מרותק. מעולם לפני כן לא שמע הגדרות מדוייקות, פשוטות ומובנות כאלה של הקבלה לפיזיקה קוונטית, למתמטיקה גבוהה. כך התוודע הרב לייטמן למשנתו של בעל הסולם. הרב לייטמן הרגיש כחולה במחלה חשוכת מרפא שגילה שיש תרופה למחלתו.

הרב לייטמן שתה בצמא את כל מה שהיה להלל ללמדו ועבר להיות תלמידו האהוב והקרוב, העוזר האישי והנהג של הרב"ש. הוא עלה במדרגות הסולם הרוחני בעזר מורו המסור, בעזרת התמדתו וההשתוקקות הגדולה שלו לחקור במופלא ממנו. וכשהרב"ש הלך לעולמו הרב לייטמן הפך להיות ממשיך דרכו.
סביבו הצטופפו תלמידים רבים. כפורץ דרך הנחה מהר מאוד לנצל את נפלאות האינטרנט ותלמידים רבים ברחבי הארץ הצטרפו למעגל תלמידיו והשתתפו בזמן אמת בשיעורי הקבלה שנתן ונותן יום יום. אנשים שהתעוררו לרוחניות החלו לחפש אחר מורה דרך ללימוד האמת, הם מצאו את הרב לייטמן וגילו את האמת שבחכמת הקבלה על פי משנתם של בעל הסולם, הרב"ש והרב לייטמן. קבוצות לימוד רבות צצו כפטריות אחר הגשם ברחבי העולם. קבוצות לימוד ששמו להן למטרה להביא לעולם את התיקון המיוחל הצטרפו ומצטרפות ללימוד שיעורים שהרב לייטמן, המקובל והמהפכן הגדול ביותר בדורנו מעביר. 

תלמידיו הרבים של הרב לייטמן, מפעילים בכישרון רב ובהתנדבות יום יום ארוויזיון רוחני של שיעורים שהרב לייטמן נותן. השיעורים משודרים בזמן אמת ובתרגום סימולטני למאות קבוצות ברחבי העולם. מיליוני אנשים בוחרים יום יום לצפות בשיעורים, הללו ולצרוך את התכנים הרבים והמגוונים שמתפרסמים יום יום ע"י "קבלה לעם" בכל הפלטפורמות האינטרנטיות השונות ובשפות שונות.

אז האם מותר ללמוד מהרב לייטמן?

לא רק מותר, אלא מומלץ בכל לשון לכל מי ששואל, מחפש, רוצה התקדמות רוחנית.