המשנה של הרב ברוך אשלג

הרב ברוך שלום הלוי אשלג ( הרב"ש ) הוא המקובל הענק האחרון שחי בדורנו זה , הוא למעשה היה ממשיך דרכו של אביו ומורו הרב יהודה לייב הלוי אשלג ( בעל הסולם ) והיחיד שהבין אותו וידע לקחת את החכמה ולפשט אותה כך שאנחנו הדור האחרון נוכל ללמוד ולהשיג את מה שכתוב בספרי הקבלה , למעשה הרב ברוך אשלג הפך את חוכמת הקבלה לנגישה לכול אחד ואחד בעולם שנפשו כוספת ומשתוקקת לגלות את מקור החיים .
ספרי הרב ברוך אשלג הם כצינור הזנה ,שבלעדיהם לא היינו יכולים לשמוע , להרגיש ולהבין אשר כתוב בספרי חכמה זו .
הרב ברוך אשלג כתב כארבע מאות מאמרים , שבהם הוא פירש את כל חוכמת הקבלה בכול הנוגע לעבודה הפנימית של האדם , באמצעות מאמריו הוא אפשר לנו להיכנס להרגשת העולם הרוחני , תוך שהוא עושה זאת בשיטתיות , בצורה פשוטה ולוגית , הקרובה לאדם . הרב"ש תיאר ורשם את כל הדרך הרוחנית הצפויה לנו והסביר מה עלינו לעשות עם עצמנו , כך שנוכל לתקן עצמינו ולהיות דומים לתכונת הטבע העליון תכונת האהבה וההשפעה,
לא ניתן אפילו לתאר כיצד היה ניתן לנו להתקדם ללא ההדרכה המפורטת , אשר אותה קיבלנו ממנו , ללא ההסברים שלו , לא היינו יכולים ליישׂם את שיטתו של בעל הסולם .
קיימים אלפי ספרי קבלה , גבוהים ועצומים שאינם ניתנים להערכה , אך לא ניתן להשתמש בהם באופן מעשׂי בזמנים שלנו כמו לדוגמא התורה , אשר אותה מבין רק מי שכבר נמצא בהשׂגה הרוחנית ואז יכול לפתוח ולהיכנס לאותם דברי מקובלים להבין ולהרגיש את תוכנם כפי שמביאים האותיות .
בחייו הוא גרם לפריצה רוחנית לדרגה חדשה וגילה לנו את שיטת הקבלה אמנם בעל הסולם הוא זה שפיתח את הצורה בה נוכל לפתוח את חכמת הקבלה במאמריו הרבים , אבל הם נותרו נסתרים . ואילו הרב"ש , לקח את המאמרים של אביו , וכתב אותם כך שיהיו מובנים לכל אדם ברחבי העולם .
זו הייתה תופעה חדשה לגמרי שלא הייתה כדוגמתה בכל ההיסטוריה של הקבלה , וממנה ואילך החלה הפצת חכמת הקבלה להתרחב בכול קצוות העולם . הרב"ש היה מהפכן ענק , עם עוצמה פנימית גדולה מאוד שאפשרה לו לעשות את זה .
על ממשיך דרכו של הרב אשלג לחצו כאן.